Venujte čas príprave inzerátu. Inšpirujte sa inými ponukami na internete. Prezrite si tie, ktoré Vás zaujali na prvý pohľad. Preskúmajte, čo obsahujú – po textovej stránke, fotografie, cenu... Samozrejme, každá nehnuteľnosť je jedinečná. Vy potrebujete zviditeľniť tú Vašu. Musíte ju odprezentovať na úrovni, aby ste dosiahli čo najvyššiu cenu. Zatraktívnite ju preto najviac ako sa dá. Dôkladne všetko upracte! Ak sušíte bielizeň, pred fotografovaním ju poskladajte a ukryte, kam patrí. Bicykel v byte? Fajn, ale nie na fotkách! Veci na poličkách tiež zorganizujte, aby boli uhladené. Veľmi zradné bývajú aj presklené dvierka na nábytku, ktoré môžu kade-čo odhaliť celému internetu.

Odľahčite priestor, spravte dokonalé fotografie, aby sa Vaša nehnuteľnosť stala hviezdou internetu!

Premiestnite veci, ktoré nie sú povinnou súčasťou každej miestnosti. Ak máte prenosnú postieľku v obývačke, bude lepšie, ak ju kvôli fotke presuniete. Priveľa boxov s hračkami v detskej izbe? Preč s nimi! Úložné krabice na skrini v spálni? Množstvo kozmetiky a drogérie v kúpeľni? Preč! Odľahčite priestor od zbytočných rušivých elementov. Miestnosti potrebujú prevzdušniť. Sú to síce detaily, ale tie robia najviac.

Neprezentujte ani osobné veci ako fotografie, trofeje či diplomy. Jednak sa Vaše súkromie ocitne všade na internete a po druhé, budúcich kupujúcich to otravuje. Záujemcovia sa potrebujú vidieť v danom priestore. Potrebujú si tam predstaviť samých seba. Ako tam fungujú pri varení večere, relaxujú pred televízorom alebo ako sa hrajú so svojimi deťmi.

Samotné prenášanie a preorganizovanie zariadenia sa môže zdať ako veľmi náročné, no vôbec to nie je také hrozné. Zamerajte sa vždy iba na jednu izbu. Iba tam, kde budete robiť fotografiu. Napr. obývačka. Všetko nepotrebné preneste do chodby, prípadne do spálne (niekam za roh), kde to nezachytí objektív. Párkrát cvaknite (pre istotu viackrát a ešte to skontrolujte), následne si vráťte obývačku do pôvodného stavu. A takto postupujte izbu za izbou...

Dnešné nové trendy poukazujú ešte na ďalší zdokonaľovací úkon a tým je – „homestaging“. Ide o naaranžovanie vankúšov, dečiek, koberčekov, sviečok či iných dekorácii, aby dotvárali čaro domova. Takže sa pokojne môžete vyhrať s priestorom. A využiť tak zásoby „čačiek-mačiek“. Stále však platí, že menej je niekedy viac. A pokiaľ nemáte cit pre interiérový dizajn, stačí priestor upratať. Prípadne sa zveriť do rúk odborníka.

Dávajte si pozor na správne nasvietenie priestoru. Pokiaľ Vám dnu preniká priveľa slnečného žiarenia, zatiahnite žalúzie a rozsvieťte stropné svetlá. Pohrajte sa so svetlom, aby neboli fotografie „prepálené“ (príliš osvetlené objekty kvôli slnečnému žiareniu) a naopak, aby neboli príliš tmavé.

Nezabúdajte na výhľad z okna – Lokalita predáva!!! Ak okolie a výhľad z Vašej nehnuteľnosti môžu navýšiť cenu a stoja za zmienku, určite ich do inzerátu pridajte.

Nezabúdajte robiť fotografie na šírku! Takéto snímky väčšinou zachytia viac z prezentovanej miestnosti a navyše, mnohé inzertné portály vedia lepšie a detailnejšie pracovať práve s takto urobenými fotkami.

Moderný prístup. Nové metódy. Jednotka na trhu.

Fotografie majú veľkú výpovednú hodnotu, no nestačia. Odprezentujú iba časť nehnuteľnosti a zariadenia. Preto prichádzajú na scénu videá. Videá z interiéru aj exteriéru. Najčastejšie sa objavujú videá, kde sa kamera otáča uprostred miestnosti do strán a nasníma každý roh. A takto prejde šošovka každou miestnosťou. Napokon sa takto nakrútené spoty postprodukčne spoja do videa. Sofistikovanejšou formou je prechod medzi miestnosťami. Nasnímanie vchodu do izby, otočka, prechod do ďalšej izby. Tí skúsenejší sa pohrajú s rôznymi podhľadmi, nadhľadmi či nájazdmi.

Tvorba videa je značne náročná. Nejedná sa len o nakrútenie videí, ale aj o samotný strih, pridanie hudby, textu, Keď je video-obhliadka hotová, je potrebné ju ešte nahrať na internet. Ja preferujem youtube. Na jeho obsluhu potrebujete iba aktívny google účet a postačia Vám len minimálne IT zručnosti. Následne vložíte vygenerovaný link do ponuky na predaj Vašej nehnuteľnosti, prípadne ho pridáte na inzertný portál presne ako fotografie.

Pri dome, chatke, pozemku alebo komerčnom priestore nastupuje úplne iná metóda prezentácie. Najvýstižnejšie zachytia takýto typ nehnuteľnosti zábery z vtáčej perspektívy. Zábery z dronu dokonale odprezentujú okrem samotnej nehnuteľnosti aj jej okolie a lokalitu, v ktorej sa nachádza.

Fotografie a video skvelo zachytia nehnuteľnosť po častiach, prípadne z exteriéru. Kupujúci však potrebujú ešte niečo naviac. Potrebujú vedieť ako sú miestnosti orientované v priestore, ako sú usporiadané. K tomu im dopomôže 3D pôdorys. Pohľad z hora na orientáciu nehnuteľnosti. Pre predstavu môže niektorým postačovať aj jednoducho načrtnutá skica. Nároky klientov sa však neustále zvyšujú. My preto využívame na prezentáciu nehnuteľností architektonické programy, ktoré odrážajú skutočnosť v 3D prevedení. Ponúkame tak záujemcom pohľad na nehnuteľnosť z perspektívy. U budúcich kupujúcich to vzbudzuje predstavivosť a vybavujú si v mysli nehnuteľnosť s vlastným nábytkom.

Dovolím si povedať, že 3D pôdorys je dnes už štandardom, a preto nie je jeho výskyt taký výnimočný. To, čo je iné, a vrhá na nehnuteľnosť nové svetlo, je samotná vizualizácia miestností. Odporúčam tento krok pri nehnuteľnostiach v pôvodnom stave, prípadne pri staršej rekonštrukcii. Rovnako tak plnia 3D návrhy interiéru svoju úlohu pri prázdnych priestoroch a pri nehnuteľnostiach, ktoré sú v štádiu výstavby. Existujú spoločnosti, ktoré Vám vypracujú profesionálne vizualizácie, nie je to však lacná záležitosť. Ja Vám ich vypracujem vrámci exkluzívnej spolupráce.

Ďalšou službou, ktorá posunie propagáciu Vašej nehnuteľnosti na vyšší level, je prehliadka nehnuteľnosti vo virtuálnom svete. Záujemcovia si vďaka skenu Vašej nehnuteľnosti prezrú izbu za izbou z pohodlia svojej obývačky. Čo je na tom to najlepšie – bez potreby fyzickej obhliadky. Túto pridanú hodnotu ocenia najmä klienti, ktorí nemajú pri predaji (rovnako aj pri kúpe) veľa času nazvyš, sú odcestovaní ako aj klienti s deťmi. Virtuálna obhliadka Vášho domu alebo bytu šetrí Váš čas.

 

P.S.: Pokiaľ ste stále rozhodnutý predávať a nechce sa Vám robiť nič z vyššie uvedených činností, obráťte sa na mňa. Okrem profesionálnych fotografií a homestagingu, Vám vytvorím 3D pôdorys nehnuteľnosti, virtuálnu prehliadku, video-obhliadku interiéru či zábery z dronu. Záleží od veľkosti nehnuteľnosti, ale náš špičkový tím urobí z Vašej nehnuteľnosti domov snov budúcich kupujúcich v priebehu dvoch hodín.